Pagrindinės taisyklės, perkant prekes internetu
Prireikus, grąžinkite prekes
Internetu įsigytas prekes galima grąžinti per 14 dienų. Nesvarbu, ar tai išpardavimo, ar naujos kolekcijos prekės. Svarbu, kad grąžinamos prekės būtų nenaudotos ir nepraradusios prekinės išvaizdos! Vartotojas atsako už tokį vertės sumažėjimą, kuris nebuvo būtinas prekės pobūdžiui, savybėms ir veikimui įvertinti. Tačiau yra išimčių – negalėsite grąžinti: greitai gendančių gaminių (gėlių, maisto produktų); pagal individualų užsakymą pagamintų prekių (užuolaidų); kosmetikos ar higienos prekių, kurių pakuotė pažeista; išpakuotų sveikatos apsaugos prekių, leidinių, vaizdo ar garso įrašų bei programinės įrangos.
Svarbu žinoti, ko negalima daryti su prekėmis, jei vartotojas pageidautų jų atsisakyti per 14 d.:
-
drabužių negalima dėvėti, nuplėši etikečių, ištepti;
-
avalynės negalima avėti, vaikščioti lauke, nuplėšti etikečių;
-
buitinės technikos negalima naudoti / pažeisti pakuočių;
-
elektrotechnikos prekėse negalima kurti paskyrų, diegti programėlių;
-
su žaislais, dviračiais, paspirtukais negalima važinėti lauke, palikti prekės surinkimo / montavimo žymių.
Negavę prekių – kreipkitės raštu į pardavėją
Jeigu pardavėjas per nustatytą terminą nepristato prekės, pirmiausia turite raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo konkretų reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo Jūsų raštiško kreipimosi pardavėjas nepateiks rašytinio atsakymo arba atsisakys vykdyti Jūsų reikalavimą, turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (el. p. tarnyba@vvtat.lt) dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka, jei pardavėjas registruotas Lietuvoje arba į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (el. p. info@ecc.lt), jei pardavėjas registruotas ES, Norvegijoje ar Islandijoje. Kitais atvejais apie savo problemą galite pranešti platformoje http://www.econsumer.gov/, jei pardavėjas veikia šalyje, kuri yra prisijungusi prie šios platformos. Kilus įtarimų dėl nusikalstamos veikos, reikėtų kreiptis į policiją.
Kreipiantis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją, privalote pateikti:
-
prašymą nagrinėti vartojimo ginčą;
-
pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymo į vartotojo kreipimąsi kopiją, o jeigu pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymas per nustatytą terminą negautas – vartotojo kreipimosi į pardavėją ar paslaugų teikėją kopiją;
-
vartojimo sutarties, dėl kurios kyla ginčas, kopiją (sutarties, užsakymo patvirtinimo, čekio, pavedimo kopiją ar kt., komercinio pasiūlymo, susirašinėjimo su pardavėju dėl prekės užsakymo kopiją);
-
prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas;
-
paprastos rašytinės formos įgaliojimą, jeigu vartotojui atstovauja atstovas. Jeigu vartotojui atstovauja vartotojų asociacija, kurios narys jis yra, vietoj įgaliojimo pateikiamas dokumentas, patvirtinantis vartotojo narystę vartotojų asociacijoje;
-
jeigu vartotojui atstovauja vartotojų asociacija – dokumentų, patvirtinančių, kad vartotojų asociacija įregistruota Juridinių asmenų registre ir kad jos steigimo dokumentuose nurodytas veiklos tikslas – vartotojų teisių ir teisėtų interesų atstovavimas ir gynimas, kopijas.
Jei internetu norite pirkti prekę iš prekybos nevykdančio asmens, pavyzdžiui, asmuo siūlo įsigyti savo nebenaudojamą automobilį, baldus, drabužius ir pan., tokie sandoriai nėra laikomi vartojimo sandoriais, todėl teisė į prekės garantiją, 14 d. prekės grąžinimas, keitimas ar kitos vartotojų teisės šiuo atveju nebus taikomos. Prieš pirkdami brangius pirkinius iš fizinių asmenų, prašykite pateikti nuotraukų ir įvertinkite galimybes prekę apžiūrėti.
Kreipiantis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją, privalote pateikti:
-
prašymą nagrinėti vartojimo ginčą;
-
pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymo į vartotojo kreipimąsi kopiją, o jeigu pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymas per nustatytą terminą negautas – vartotojo kreipimosi į pardavėją ar paslaugų teikėją kopiją;
-
vartojimo sutarties, dėl kurios kyla ginčas, kopiją (sutarties, užsakymo patvirtinimo, čekio, pavedimo kopiją ar kt., komercinio pasiūlymo, susirašinėjimo su pardavėju dėl prekės užsakymo kopiją);
-
prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas;
-
paprastos rašytinės formos įgaliojimą, jeigu vartotojui atstovauja atstovas. Jeigu vartotojui atstovauja vartotojų asociacija, kurios narys jis yra, vietoj įgaliojimo pateikiamas dokumentas, patvirtinantis vartotojo narystę vartotojų asociacijoje;
-
jeigu vartotojui atstovauja vartotojų asociacija – dokumentų, patvirtinančių, kad vartotojų asociacija įregistruota Juridinių asmenų registre ir kad jos steigimo dokumentuose nurodytas veiklos tikslas – vartotojų teisių ir teisėtų interesų atstovavimas ir gynimas, kopijas.
Jei internetu norite pirkti prekę iš prekybos nevykdančio asmens, pavyzdžiui, asmuo siūlo įsigyti savo nebenaudojamą automobilį, baldus, drabužius ir pan., tokie sandoriai nėra laikomi vartojimo sandoriais, todėl teisė į prekės garantiją, 14 d. prekės grąžinimas, keitimas ar kitos vartotojų teisės šiuo atveju nebus taikomos. Prieš pirkdami brangius pirkinius iš fizinių asmenų, prašykite pateikti nuotraukų ir įvertinkite galimybes prekę apžiūrėti.
Komentarai (0)