M. Šabūnienė: daugelį ūkininkų problemų galima išspręsti per vieną dieną
Politikė Meida Šabūnienė liepos 25 dieną kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį dėl vilkinamų priimti sprendimų žemdirbiams priklausančio transporto atžvilgiu.
Pasak M. Šabūnienės, praėjo jau du mėnesiai nuo to laiko, kai įvyko tarpinstitucinis susitikimas tarp Susisiekimo ministerijos, Kelių direkcijos ir kitų suinteresuotų institucijų, o iki šiol neišsiaiškinta net kiek probleminių vietų yra žemdirbiams Lietuvoje, kai jie negali įvažiuoti į savo laukus.
„Man susidaro įspūdis, kad šį klausimą vyriausybė siekia „numarinti“ sąmoningai, nes sunku suprasti, kai nuo pirmojo susitikimo praėjo jau du mėnesiai ir institucijos, kurios greitos viską uždrausti, net nežino, kur ūkininkams pravažiuoti vietos yra sudėtingiausios“, – stebisi M. Šabūnienė.
Politikė pati apvažiavo Raseinių ir Kėdainių rajonus, kalbėjosi su ūkininkais, bei minėtai darbo grupei pateikė ir nuotraukas, ir nurodė konkrečias vietas, kur ūkininkai negali pasiekti savo dirbamų laukų arba priversti važiuoti keliasdešimt kilometrų apylankomis, nes valstybinės reikšmės krašto kelyje Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis eismas tiltu per Dubysą sunkiajam transportui yra uždarytas nuo vasario mėnesio, o kitur prie tiltukų atitvarais kelias susiaurintas tiek, kad žemdirbiams vėlgi tenka važiuoti apylankomis.
„Protu sunku suvokti ir kitus Kelių direkcijos sprendimus, kai net žvyrkeliuose ribojamas transporto priemonių tonažas (pvz., ne sunkesniam, nei 8 t transportui). Tai kaip į laukus, nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių, patekti žemdirbiui su savo traktoriumi ar kombainu?“ – klausia M. Šabūnienė.
Ji sako, kad jei vyriausybė dabar skalambija apie sausumos kelių atidarymą Ukrainos grūdams, tai kodėl daromos dirbtinės kliūtys vietos ūkininkams, kai javapjūtė jau įsibėgėja ir jau vežami grūdai supirkėjams.
„Man jau žinomas atvejis, kai dėl minėto tonažo ribojimo buvo nubaustas vežėjas, ūkininkui mėginęs pristatyti trąšų siuntą. Kur mes einame ir kur mes nueisime, jei taip negerbsime ūkininkų – mūsų maitintojų? O gal yra vienintelis tikslas, kad kuo bus sunkiau dirbti žemdirbiams, tuo greičiau jie subankrutuos ir pasitrauks iš rinkos? Man peršasi tik tokia išvada“, – sako M. Šabūnienė.
Įdomu tai, kad praėjus dienai po šio kreipimosi Raseinių r. meras, pasitaręs su Kelių direkcija, pranešė, esą tonažą ribojantys ženklai nedelsiant bus nuimti.
„Tai reiškia, kad daugelį ūkininkų problemų galima išspręsti per vieną dieną“, – teigia M. Šabūnienė.
Politikės teigimu, nereikia stebėtis, kad dėl didesnių ūkininkų kaštų, siekiant pagaminti žemės ūkio produkciją, maistas galutiniam vartotojui brangs.
Verslininkė netiki Kelių direkcijos ir Susisiekimo ministerijos teiginiais, esą dėl grėsmės saugumui negalima leisti žemės ūkio technikai apie 2 km atkarpą įveikti automagistrale A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda (ruožas nuo 144,08 iki 146,55 km), kuris išspręstų tilto per Dubysą uždarymo klausimą.
„Magistralėje yra ne vienas kelio remonto ruožas, kur yra nuimtas magistralės ženklas, ir ten valdininkai kažkodėl problemos nemato, kad kitiems eismo dalyviams tenka važiuoti lėčiau. Tuo tarpu aišku, kad tiltas per Dubysą artimiausiu metu net nebus remontuojamas, o apie naujo tilto pastatymą galima kalbėti nebent po 10 metų, nes tam nei pinigų skirta, nei projektas parengtas“, – sako M. Šabūnienė.
Mėgindama įrodyti, kad tiek Susisiekimo ministerija, tiek Kelių direkcija tiesiog vengia padėti ūkininkams, prašo ministro M. Skuodžio pateikti statistiką apie buvusius eismo įvykius laikotarpiu nuo 2017 m. sausio 1 d. iki 2023 m. birželio 30 d. (imtinai) automagistralėje A1, kai tragiškos nelaimės įvyko remontuotinuose ruožuose, kur buvo ribojamas eismas, o taip pat kai eismo įvykiai įvyko eismo dalyviams esant blaiviems ir turėjusiems įgytą teisę vairuoti.
Ji taip pat klausia ministro, ką šis padarė, kai į jį dėl uždaryto tilto kreipėsi Raseinių rajono ir gretimų rajonų ūkininkai, surinkę apie 500 parašų.
„Taip pat klausiu, kodėl kelio ženklais, ribojančiais krovininio transporto tonažą, dirbtinai kliudoma ūkininkams vykdyti žemės ūkio veiklą. Ministras gal nieko ir neatsakys, bet tai bus akivaizdus įrodymas, kad ši konservatorių/liberalų dauguma neturi jokios atsakomybės jausmo ir, matyt, kaip sakė premjerė Ingrida Šimonytė, turėsime progos 2024 m. išsirinkti naują valdžią“, – reziumuoja M. Šabūnienė.
Tautos ir teisingumo sąjungos Kauno skyrius
Komentarai (0)