Apie Kaišiadorių tarybos paskutiniame posėdyje priimtus sprendimus socialiniame tinkle rašo šios tarybos narys, buvęs meras Vytenis Tomkus.
„Birželio pabaigoje vykusiame Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos posėdyje buvo apsvarstyti 26 sprendimų projektai ir priimta tiek pat sprendimų.
Daugiausiai diskusijų bei pastabų sulaukė 20-tas sprendimo projektas – dėl Keleivių vežimo kelių transportu vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais tarifo ir bilietų kainų nustatymo, kuriuo siūloma nuo rugpjūčio 1 d. ženkliai didinti autobusų bilietų kainas. Gerai, kad po mūsų pastabų praėjusį mėnesį biudžeto komiteto posėdyje šis klausimas buvo atsiimtas ir atlikti nedideli pakeitimai: vietoje 0,14 Eur už kilometrą tarifo pasiūlytas mažesnis 0,12 Eur tarifas (iki šiol buvo taikomas 0,093 Eur tarifas), bet tai neatsispindėjo mažesnėse bilietų kainose. Pavyzdžiui, jeigu iki šiol važiavimas miesto maršrutu kainavo 41 ct, tai parengtame sprendimo projekte šią kainą pasiūlyta didinti iki 1 Eur! Tuo tarpu mažiausią priemiesčių maršrutų kainą pasiūlyta didinti nuo 4 ct iki 80 ct.
Lyginant su kitomis savivaldybėmis – jose bilieto kaina svyruoja nuo 40 ct Šiaulių r.sav., 60 ct Prienų r.sav., 80 ct Jonavos r.sav. iki 1 Eur Tauragės ar Jurbarko r.sav. (kuriose taikomas universalus tarifas, nepriklausomai nuo kelionės atstumo). Taip pat, priklausomai nuo bilieto tipo, 1 Eur ar mažesnė kaina taikoma didmiesčiuose – Vilniuje ir Kaune.
Aš ir kiti TS-LKD frakcijos atstovai tiek šiame posėdyje, tiek ir praėjusį mėnesį siūlėme, kad jeigu jau reikia kainas didinti, tai jos turėtų būti didinamos laipsniškai ir planuojamą tikslą turėtų pasiekti per keletą metų. Tačiau dabartinė valdžia į mūsų siūlymus neatsižvelgė ir nusprendė bilieto kainą padidinti 2,5 karto iš karto. Tarybos posėdyje klausiau, kokių keleivių skaičiaus pokyčių ir pajamų už bilietų pardavimą pokyčių tikisi dabartinė valdžia, įvesdama naujas kainas? Atsakymas buvo netikėtas (nors ir logiškas), kad tikėtina, jog keleivių skaičius sumažės, o pajamos šiek tiek turėtų išaugti… Bet gal pajamos daugiau išaugtų, jeigu labiau didėtų keleivių skaičius, o ne bilieto kaina? Mero nuomone, siūlomos naujosios kainos yra teisingos… Gerai vienas kolega pastebėjo, kad gaila, jog rinkimai dar negreitai, nes tada visi siūlytų nemokamą važiavimą…
Ir iš tikrųjų, prieš praėjusius savivaldos rinkimus siūlančių nemokamą važiavimą buvo ne vienas ir šiuo metu nemokamas važiavimas taikomas 8-iose savivaldybėse. Aš niekada nesiūliau eiti šiuo populistiniu ir lengvu keliu, nes nereikia kurti iliuzijų, jog kažkas yra nemokama. Juo labiau, kad savivaldybės užduotis turėtų būti sukurti kuo platesnį maršrutų tinklą ir kuo patogesnį susisiekimą, o ne nemokamas keliones (už kurias iš tikrųjų sumokama kitų savivaldybės neatliktų darbų sąskaita). Tačiau toks drastiškas bilietų kainų kėlimas, kuris galbūt remiasi kažkokiais buhalteriniais skaičiavimais, irgi mažai turi logikos. Kaip pastebėjo kolegos tarybos nariai, pasiekti ir viršyti didmiesčių kainas, kai pragyvenimo lygis bei atlyginimai didmiesčiuose ir mūsų rajone skiriasi, ir nepadėti sunkiau gyvenantiems yra sunkiai suprantama. Ir tuo metu, kai visas pasaulis galvoja kaip paskatinti žmones iš automobilių persėsti į viešąjį ar ekologišką transportą, mūsų rajono valdžiai tikriausiai tai nėra svarbu ir tokiais sprendimais labiau skatinama persėsti į automobilius… Ar jie galvoja, kad mūsų gyventojai labai gerai gyvena ir jiems tokios kainos nebaisios?
O kalbant apie keleivių skaičių, tai šioje vietoje tikrai yra ką savivaldybei veikti, nes iki pandemijos jis siekė 71,4 tūkst. 2018 m., 62,7 tūkst. 2019 m., po to pandemijos laikotarpiu sumažėjo iki 31,8 tūkst. 2020 m., 17,5 tūkst. 2021 m. ir po pandemijos vėl po truputį pradėjo augti – 27,7 tūkst. 2022 m., o perimus reisus iš privataus vežėjo Kruonio-Kauno kryptimi, 2023 m. keleivių išaugo iki 39,9 tūkst. Todėl, mano nuomone, labiau reikėtų galvoti kaip skatinti keleivius sugrįžti į autobusus, pasiūlyti naujus maršrutus į Kauno LEZ, Ruklą, Elektrėnus ar kt., ir vėl pasiekti 50-60 tūkst. keleivių per metus skaičių, tada ir pajamos būtų didesnės, o ne drastiškai kelti bilietų kainas.
Todėl, kaip minėjau Tarybos posėdyje, man sunku suprasti tokio drastiško bilietų kainų kėlimo logiką, ir tenka apgailestauti, kad socialinio jautrumo valdantiesiems pritrūko… Įdomu, ar dar yra socialdemokratų rajone? Nes jie taip pat balsavo už tokį sprendimo projektą, nors šiaip turėtų ginti sunkiau gyvenančių asmenų socialinius interesus… Jau nekalbant apie kitas valdančiojoje koalicijoje esančias gražiai besivadinančias partijas…
Kokie kiti svarbesni sprendimai buvo priimti? Be didesnių diskusijų Kaišiadorių rajono savivaldybės viešąją biblioteką nuspręsta pervadinti Kaišiadorių Jono Aisčio viešąja biblioteka. Manau, kad tai yra teisingas sprendimas ir balsavau „už“ (sprendimas buvo priimtas vienbalsiai), tačiau atkreipiau dėmesį, kad reikalingas bibliotekos fasado remontas ir kad bibliotekoje būtų organizuojami tik su Jono Aisčio vardu derantys renginiai. Nes praėjusiais metais pasikeitus bibliotekos vadovei, jau yra buvusi ir tokio pobūdžio paroda, kuri sukėlė dalies bibliotekos darbuotojų ir gyventojų pasipiktinimą, kadangi be N-18 žymos bibliotekoje ir socialiniuose tinkluose buvo lengvai prieinama ir nepilnamečiams. Todėl tikiuosi, kad ateityje tokie dalykai nepasikartos ir biblioteka koncentruosis į savo misijos bei funkcijų atlikimą.
Buvo pritarta vandentvarkos ir visuomenės sveikatos projektams, apie kuriuos tikriausiai daugiau pakomentuos pati savivaldybė, priimti sprendimai dėl buvusios Zūbiškių mokyklos katilinės nurašymo ir perdavimo, taip pat priimtas sprendimas dėl skatinimo rajono darbdaviams (300 Eur už asmenį), kurie vasarą įdarbina nepilnamečius. Gaila, kad nepagalvota apie tuos asmenis, kuriems galbūt arčiau ir patogiau nuvykti į gretimose savivaldybėse veikiančias įmones, pvz., iš Rumšiškių į Kauną ar pan., nes rajono centrą viešuoju transportu vasarą pasiekti sunkiau, o vežioti ne visi turi galimybių. Nes prieš dvejus metus buvo sudaryta galimybė jaunimui rinktis darbdavį visoje Lietuvoje. Patvirtinti ir žemės, nekilnojamojo turto mokesčių, žemės nuomos mokesčio tarifai, bet kadangi jie nesikeitė, todėl plačiau ir nekomentuosiu.
Taigi, tokie pagrindiniai Taryboje svarstyti klausimai. Liepos mėnesį Tarybos posėdžių neturėtų būti (nebent pagal poreikį bus šaukiamas neeilinis posėdis), todėl prie vietos ir politinių aktualijų turėtume grįžti rugpjūčio mėn.
Ačiū visiems dalyvavusiems Demokratijos šventėje ir skyrusiems savo reitingo balsus! Skirtingai nei Seimo nariai, mes, vykdomosios valdžios atstovai, turime daug tiesioginių darbų ir mažiau galimybių skirti laiko politinei veiklai bei agitacijai. Todėl, kaip pirmą kartą dalyvaujantis Seimo rinkimuose, 66 vietą vertinu neblogai. Tačiau yra kur dirbti ir stengtis, siekiant geresnio rezultato spalio mėn.”
Šaltinis – Vytenis Tomkus
Komentarai (1)
2024-07-15 11:37:08
per 10 metu nieko nepadarius labai padoru pasipiktinti