0718.jpg
2017 m. rugpjūčio 21 d.
Naujienos Prenumerata Reklama Kontaktai Filmai

Avižinė košė – grožiui puoselėti ir smegenų veiklai skatinti

2016-02-29

Jeigu atsibudus ryte, pirma jūsų mintis būna apie košę, vadinasi, patenkate į košės mėgėjų būrį, kuriems rūpi, ką jie valgo ir kaip gyvena. Seniai išsiaiškinta, kad košė garantuoja geresnę sveikatą, ilgiau trunkantį sotumo jausmą, sveikesnį gyvenimo būdą ir, žinoma, dailesnes kūno linijas. Dauguma žmonių avižų košę laiko pačia skaniausia, tad kuo ji tokia ypatinga?

Dietologė dr. Rosemary Stanton knygoje „Sveikos mitybos vadovas“ teigia, kad avižinės kruopos ir kiti avižų produktai, pavyzdžiui, avižų dribsniai yra skanus, lengvai paruošiamas maistas, maistinių bei fitocheminių medžiagų šaltinis. Anot jos, avižos teigiamai veikia cholesterolio ir cukraus kiekį kraujyje, taip pat kraujospūdį, skrandžio ir žarnyno veiklą. Jose esanti baltymų, riebalų, magnio, tiamino, folacino ir vitamino E koncentracija yra didesnė negu tokiame pačiame kiekyje kitų neperdirbtų grūdų. Avižos taip pat turi polifenolių ir saponinų – stiprių antioksidantų, saugančių nuo ligų bei padedančių kovoti su laisvaisiais radikalais, stiprinančių imunitetą, užkertančių kelią infekcijoms.

 

Avižinė košė ilgam nuslopina alkio jausmą

 

Pasak dietologės dr. Rosemary Stanton, avižos – sotus maisto produktas. Jos lėtai virškinamos, todėl ilgam nuslopina alkio jausmą. Taip yra dėl avižose esančių baltymų ir ląstelienos. Avižos puikiai veikia virškinamąjį traktą, greitina medžiagų apykaitą, tinka valgyti sportuojantiems ar patiriantiems didelį fizinį krūvį.

Avižinę košę dabar ypač paprasta pasiruošti ir valgyti bet kur ir bet kada. Lietuvoje gaminama pilno grūdo avižinių dribsnių košė indeliuose „Activus“, kurią pakanka užpilti karštu vandeniu, išmaišyti, palaikyti 2 min. ir jau galima valgyti. Tokia košė labai praverčia skubantiems, keliaujantiems, sportuojantiems ar aktyviai leidžiantiems laisvalaikį. Ją galima po ranka turėti vykstant į gamtą, biure, namuose, kai pristinga laiko pavalgyti pusryčius ar pietus.

 

Suvalgius porciją avižinės košės „Activus“, sotumas trunka iki 4 valandų po valgio

 

Nacionalinis sveikatinimo institutas atliko tyrimą, kurio metu siekta išsiaiškinti, kokią įtaką greitai paruošiama avižinė košė „Activus“ daro subjektyviam žmonių sotumo ir apetito vertinimui, lyginant su kitomis greitai paruošiamomis košėmis. Tyrime dalyvavę pagal specialius kriterijus atrinkti respondentai turėjo atsakyti į anketinės apklausos klausimus ir, pusryčių metu pavalgę košės, kas pusvalandį iki pietų pildyti specialias „sotumo jausmo“ VAS skales. Tyrėjai taip pat matavo ir respondentų kūno masės indeksą.

Siekiant tinkamai įvertinti avižinės košės daromą įtaką subjektyviam žmonių sotumo ir apetito vertinimui, respondentai to nežinodami numatytais periodais valgė kitų avižinių košių, kurių porcijos buvo 35 g ir 55 g. Išanalizavus rezultatus paaiškėjo, kad pavalgyti ir jaustis sočiam iki pietų 35 g ir 55 g nepakanka. Suvartojus 70 g avižų košės „Activus“, tiriamųjų pasitenkinimas ir pilnumo jausmas buvo didesnis, lyginant su mažesniu porcijos kiekiu, siūlomu kitų gamintojų. Vartojant „Activus“ avižų košę pusryčiams, noras valgyti saldžiai, lyginant su kitomis košėmis, buvo ženkliai mažesnis. Tyrimo išvados atskleidė, kad greitai paruošiama avižų košė yra tinkama siekiant sumažinti dienos kalorijų kiekį, o tiriamųjų savijauta vartojant avižinę košę pusryčiams įvertinta kaip ypač gera.

Komentarų skaičius